دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 16, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: طلاب خواهر به همراه خانواده های خود باید حضور میدانی در جامعه داشته باشند و بر روی افراد جامعه تاثیرگذاری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در آیین افتتاحیه حوزه علمیه خواهران بوشهر، اظهار داشت: در نظام عالم وجود دو نوع عنایت الهی تکوینی و تشریعی وجود دارد.

وی افزود: در نظام تکوینی همه چیز براساس محاسبات دقیق الهی مهندسی می شود و انسان قدرت تصمیم گیری ندارد اما نظام تشریعی مختص انسان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان کرد: در نظام تشریعی یا هدایت خداوند در هر عصر به مقتضای ظرفیت انسان ها و شرایط زیستی آنها محتوای وحیانی نازل و پیامبری برای ارائه مفاهیم آن مبعوث می شوند.

وی با بیان اینکه اوج هدایت الهی قرآن، اسلام و پیامبرش حضرت محمد(ص) است، گفت: در هر عصر یک نفر به عنوان حجت خدا بر روی زمین است که اوج کمال انسانی در هر عصری و واسطه فیض الهی به جامعه بشری هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه امام در هر عصری یاورانی می‌خواهد که دین خدا را تبلیغ کنند، ابراز کرد: مقام روحانیت آن قدر زیاد است که یاوران دین خدا در هر عصر و صحابه حجت خدا در هر زمان هستند و این هویت روحانیت است.

وی تاکید کرد: شخصی که می خواهد روحانی شود باید ابتدا دین را بفهمد، سپس وجود خود را از رذایل پیراسته و به فضایل آراسته کند و بعد مجاهدت هدایتی در جامعه داشته باشد که این فضا در حوزه های علمیه محقق می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به اینکه جهان استکبار از همان اوایل با حوزه های علمیه مخالفت جدی داشت، یادآور شد: هر فردی از روحانیت چه خواهر و چه برادر یک مولفه قدرت برای اسلام است.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: در شرایط کنونی جهان استکبار متوجه شده که بانوان در ایران محور تمام تحولات درون منزل و بیرون هستند.

وی گفت: بانوان چون هم خودشان موضوعیت دارند و هم روی بخش دیگر جامعه تاثیر به سزا دارند، بنابراین دشمن بانوان ایران را نشانه گرفته است و در اغتشاشات قبل با این شعار وارد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به نقش حوزه های علمیه خواهران در تربیت بانوان تراز اسلام و انقلاب، عنوان کرد: حوزه های علمیه خواهران باید شخصیت هایی پرورش دهند که بتوانند در خط مقدم دفاع مقدس از نظام اسلامی و اسلام در مقابل تهاجم جهان استکبار مقابله کنند و حریم بانوان و جغرافیای جمعیتی ایران را حفظ کنند.

وی با اعلام اینکه تحصیل در حوزه تنها تحصیل علم نیست بلکه تهذیب نفس هم باید باشد، گفت: بانوان طلاب باید فوق‌العاده دقیق و متبحرانه درس بخوانید و بعد از تحصیل به پژوهش و تالیف بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر اینکه ما به اساتید خواهر نیاز داریم، بیان کرد: یکی از شاخص های موفقیت در حوزه های علمیه خواهران این است که چنان رشدی در بانوان ایجاد کنیم که خودشان بتوانند اساتید حوزه علمیه شوند.

وی خواستار تشکیل انجمن های علمی در حوزه علمیه خواهران شد و تصریح کرد: حوزه علمیه باید از پژوهش ها و تألیفات طلاب خواهر و چاپ آنها حمایت شود.

وی با اشاره به افزایش اساتید حوزه های علمیه استان خواستار توجه بیشتر به طرح استادیاری و پیشرفت شد و ادامه داد: تعیین روز روحانیت استان، برگزاری همایش علامه بلادی و نگارش ۷ کتاب درباره روحانیت بوشهر که ۳ کتاب آن چاپ شده و بقیه به زودی چاپ می شود، از جمله کارهای خوبی است که در حوزه روحانیت در استان انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: آینده روحانیت و حوزه علمیه بوشهر شما طلاب خواهر هستید و باید تحصیل عالیه و تبحر در دانش و پژوهش و تحقیق و تالیف و بصیرت در عرصه سیاسی داشته باشید و در منظومه ولایت و مسیر اندیشه های رهبری و مجاهدت در هدایت جامعه حرکت کنید.

وی تاکید کرد: طلاب خواهر به همراه خانواده های خود باید حضور میدانی در جامعه داشته باشند و بر روی افراد جامعه تاثیرگذاری داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha